torsdag 4 september 2014

Tusen gånger starkare.

Filmen handlar om tjejer och pojkar  i skolan. Jag tyckte det var lite jobbig film när jag tittade på den. Om det händer i verklighet så det är granska tråkigt men det är intressant samtidigt. 

Saga är huvud person som gjorde andra tjejerna vände sig om under tiden när hon var där i skolan. Hon är stark person. Hon säger ifrån när det är orättvis. Hon var arg på Olle när han säger du är en bild för tjejer.  

Signe var för tyst och vågade inte att säga nån ting. Hon är bara tänkte vad som hände i skolan. Till slutet hon vågade att säga när Saga gick lämnade skolan.

Olle är intressant person också. Han är lärare och han vet vad som hände i klassrummet. Han ville tjejerna kan lära sig och bli lite starkare. Han var glad när Saga kom tillbaka till skolan. Han är man så han är svårt att acceptera när tjejerna skulle bestämma eller ändra normer. Han ville inte tjejerna ha makt mer än pojkarna så tillsluten tyckte honom ner Saga istället.

Ludde är intressant person. Samtidig tänker jag vad han har egentligen i bakgrunden. Hur hade han hemma hos sig. Varför han ville ha så mycket uppmärksamhet. Han är stark person men han är svårt att acceptera de andra tjejerna. Han ville vara chef och bestämde allt i klassrummet.  

Mimmi är en ledare i andra gruppen. Hon tycker om att sminka sig och ska se snygg ut. Hon är en starka person. Hon är jätteintressant person. Hon försökte att vända andra klasskamrater. Hon vill att Olle ska acceptera att tjejerna också få välja vad dem vill och bestämma. Hon hade börja tänkta när de har halv roligt tillsamman när de var på dansträning. Hon såg det hände annorlunda och roligare än tidigare.

Rektor är en gammal man. Han kunde inte acceptera när det hade ändra skolan normer. Han ville inte att skolan ska hamna i en svårt situationen.

Nu i verkligheten tycker jag alla är lika dan hela välden. Alla borde få bestämma och få göra saker vad de vill bara man acceptera varandra. Alla kan tänker på olika sak men alla är lika värd.

Det här filmen fick jag lära mig olika saker som kan hända i skolan. Jag kan förbereda mig hur jag ska uppfostra mina barn hur de kan bli självförtroende och starka personer samt acceptera andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar