onsdag 3 september 2014

Hösten är den bästa år tid.

Hösten är den bästa år tid. Jag tycker om alla år tid i Sverige. Hösten är så vacker när löven blir gula och olika färger orange, röda bland annars. Temperaturen är lite svagare på morgonen och på dan. Det är så skönt och  solen lyser och ligger granska låg. På kvällarna blir mörkare och mörkare det är mysigt när jag tänder ljuset och läser jag boken. Jag kan tar det lugn när det är mörk.

På sommar tid har jag varit ute ganska mycket och sover ganska sen. Jag vill inte sova mycket på sommaren för att ljusare och varmare i år. Jag badade nästa varje dag på stranden och ute på poolen. 

På hösten gillar jag skogen och olika färger av träden. Jag tycker om att plocka svamp i skogen men jag plockar bara karljohan svampen. Karljohan är en god matsvamp. Jag har inte plockat blåbär allt i år för att jag har mycket klar från föra året. Annas burkar jag plockar lite gran. 

Ren på vägen.


Karljohansvampar .



Lingon i skogen.



Den stora och Gula björken.



Rönen är jättefin och fulla av röda bär.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar