onsdag 12 november 2014

Ett nytt inlägg text som min kompis ger respons.

Lär man sig något när boken är så svår?

Vad man ska göra när boken är så svår att förstå? När vi läser en bok när det är svår att förstå så måste man har tid på sig att läsa boken i lugn och ro. Man kan titta på filmen sen kan man läsa boken. En del tycker att det är svår att förstå bokens innehåll när man inte vet vilka person som är viktiga i boken. Hur ska man lära sig att förstå bokens innehåll?


Jag tycker att man kan lära sig mycket om boken är svår. Man kan lära sig mycket nya ord. Man lär sig också grammatik, ordföljd, adjektiv order och bestämd form, obestämd form. Det är mycket lärdom när man läser en svår bok för att man lära sig koncentrera och fokusera bokens innehåll. 

Det är svårt att förstå när boken är svår. Om en bok är svår att förstå när det blir parallella handlingar så blir det svårt att koncentrera sig på att läsa den. Det känns jobbigt att läsa hela boken och samtidigt att öppna lexikon. Tillslut vill man inte läsa boken. Man kan inte lär sig något i en svår bok när det har tråkigt innehållet. Man kan börja med barn böcker eller lättläst istället för att läsa svåra böcker.


Jag tycker om att läsa biografier om verkliga händelser. Boken måste vara intressant då blir det lättare att koncentrera sig. Tidigare har jag haft svårt att koncentrera mig på att läsa boken. När jag har lärt några böcker så blir det bättre. Jag försöker sammanfatta boken sidan för sidan och söker ord som jag inte förstår. Det tar tid men det blir lättare senare. Läsa böcker är ett bra sätt att lära sig ett nytt språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar