tisdag 11 november 2014

Diskutera texten.

svårt att byta religion.

 I världen har många olika länder , person , språk och religion. Jag tror att alla människor har en äga religion. Religion är lär sig bra känslor till människor. Jag är Buddhism eftersom mina föräldrar är Buddhism och mitt hemland också Buddhism.

  Första hand jag tror att min religion och mina föräldrar berättar till mig när jag var ung till nu. människor har allt ansvar för sitt livresultatet av de handlingar er människa gör under livet kallas karma. Karma lever  vidare och följerätt nytt liv efter att den första människor dött. I den stora Karlavagnen människor dock få hjälp av bodhisattvas goda gärningar och det egna ansvaret minskas då. Buddhismen ser man på arbetet som en naturlig del av livet.

   Andra hand Buddhism arbetet är jätte svårt att för kroppen och hjärna.Till ex . Tränar ( wipatana) som lika meditation och olika sak. För att några person när de gifter med olika religion person sen de byta till andra religion . Det är inga problem tror jag vi äga våra livet men vi måste tänker vilket religion är passar för oss. Tyvärr finn ett liv men heltiden skulle byta och testa till alla religion , det är konstig.

    Jag måste alla religion är bra för människor. Vi försiktig att vi alltid respekt till andra religion. Jag är Buddhism men jag respekt till andra religion jag aldrig säger min religion är best . Men vi måste veta vilket sak är bra och dåligt, det är viktig och vi alltid spara i våra hjärta.  

Min kommentera
Jag tycker att hon skriver jättebra och lätt att förstå. Hon använder egna ord och rätt grammatik. Hon har skrivit tydligt exempel och förklarat varför hon är Buddhism. Jag är Buddhism också så förstår jag henne vad hon tänker om det. Hon markerade ett nytt stycke båda ja och nej sidor.  
Rubriken saknade en fråga. När vi pratar om diskussionen behövs en fråga på två sidor som vi kan svara ja eller nej. Slutsatsen är lite blanda så förstå jag inte riktigt att du kan byta religionen eller kan du inte. Du har jobbat jättebra tycker jag det är inte lätt för alla när man lär sig nya språket.


Ja
Nej
Rubriken är en fråga som man kan svara ja eller nej på? Eller en fråga med två sidor?




Nej
Inledningen- Berättar den som skriver bakgrunden till sitt intresse för frågan?

Ja

Presenteras frågan och dess två sidor?
Ja

Ja-sidan/ena sidan – Markeras sidan med nytt stycke?
Ja

Får vi veta att det är ja-sidan som diskuteras i första meningen?
Ja

Motiverar skribenten (den som skrivit texten) varför han eller hon svarar ja på frågan?
Ja

Ges det exempel för att tydliggöra motiveringen?
Ja

Nej-sidan/andra sidan – Markeras nej-sidan med nytt stycke?
Ja

Får vi veta att det är nej-sidan som diskuteras i första meningen?
Ja

Motiverar skribenten (den som skrivit texten) varför han eller hon svarar ja på frågan?
Ja

Ges det exempel för att tydliggöra motiveringen?
Ja

Slutsats summering – Markeras med nytt stycke?
Ja

Är slutsatsen tydligt formulerad?
Ja

Kommer du fram till samma sak genom att läsa texten?
Ja




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar