tisdag 16 december 2014

En nya omslagsbild till boken solstorm!




Den här bilden är en solnedgång. Solen färgar molnen röda, rosa och gula. Det är hus i bakgrunden och det är en äng i förgrunden. Det är vinter och det är lite snö på marken. Träden har inga blad och solen lyser genom träden. Husen har lite snö på taken och några hus har tända lampor. Ängen är täckt av snö och vägen i förgrunden är isigt. Det är en by utanför centrala Luleå.

Den här bilden tycker jag passar jättebra till romanen. Bilden symboliserar titeln till boken solstorm. Ljuset som solen skapar i bilden tycker jag liknar en solstorm. Eftersom boken heter solstorm tycker jag bilden passa jättebra till titeln. Bilden passar också till Kiruna där bokens handling utspelar sig.

Den 4 december 2014. Min man tog en bild av en vacker solnedgång i Luleå och publicerade den på facebook. Hans bror gjorde en kommentar men en annan bild av samma solnedgång tagen i Rutvik under en promenad samma eftermiddag. Det är den bilden som jag har använt eftersom hans bild var skarpare än mins bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar